#УрбанПростір

Транспортні проекти в програмі бюджету участі

27 жовтня 2017

Чи знаєте Ви що жителі міст мають можливість розпоряджатись коштами міста? Якщо ні, то Вам має бути цікаво, що наприклад в Києві зараз завершується цікавий і важливий процес електронної "партисипативної демократії . В  бюджеті міста Києва на 2018 рік передбачено 100 млн. грн. для таких ініціатив.

Громадський проект або бюджет участі – це платформа, яка дозволяє громаді міста визначену суму з міського бюджету скерувати на розвиток столиці за власними проектами. Спочатку автори подають проекти, їх розглядає комісія. Якщо проект пройшов перевірку, його виносять на голосування. Залишити свій голос можна он-лайн на сайті Громадського проекту за допомогою Bank ID або у спеціально облаштованих пунктах у райдержадміністраціях. Кожен киянин та киянка може проголосувати за п’ять різних проектів. Проекти-переможці, що наберуть найбільшу кількість голосів, будуть реалізовані за кошти міста. В  бюджеті міста Києва на 2018 рік передбачено 100 млн. грн. для таких ініціатив.

Міські активісти стикнулись з тим, що платформу для ініціатив мешканців створили, а забезпечити належну інформаційну кампанію, реклами ні, і тому авторам доводиться бути місіонерами та агітаторами своїх та чужих проектів.

Оскільки голосування завершується, можна виокремити кілька проектів, які на нашу думку, принесуть велику користь для міста та його жителям, і водночас ці проекти мають кілька сотень голосів, тому шанси на потрапляння під бюджетне фінансування мають досить хороші.

Отже, дуже цікавий та важливий проект №887 - облаштування острівців безпеки: https://gb.kyivcity.gov.ua/projects/887
Оскільки за даними http://www.cmfclearinghouse.org/detail.cfm?facid=175 острівці безпеки приблизно вдвічі зменшують кількість ДПТ усіх ступенів важкості, маючи коефіцієнт Crash Modification Factor CMF=0.54, тобто знижуючи кількість ДТП в середньому на 46%.

Острівці безпеки дозволяють проїзд на швидкості 40-60 км/год, а отже, можуть безболісно застосовуватись на вулицях і дорогах з інтенсивним рухом. В цьому полягає перевага перед піднятими елементами дороги (горб, піднятий перехід та ін).

Команда проект пропонує розпочати таку практику з облаштування таких елементів в центральній частині та спальному мікрорайоні на вул. Маршала Гречка. Оскільки і в центральній частині і в спальному районі велика кількість пішоходів, які часто стають об’єктами наїздів, в тому числі стають жертвами (15.12.2005 - жертви 2 жінки.
     Причини: швидкість (+ водій намагався втікти з місця пригоди)
     - з 2009-2011 рр - 4 жертви аварій. Причини: перевищення швидкості, не справлялись з керування або випивка.
     - 04.07.2011 гине троє пішоходів. Причини перевищення швидкості goo.gl/HmSq8J
     - 26.11.2015 - 41 річна жінка на переході. Причини: перевищення швидкості, водій не справився з керуванням.
     - 2016 - 2 жертви, в тч 31.08 історія яка набула широкого розголосу, коли загинув 16-річний 11-класник).

Щоб знизити такі ризики, створити зручність для пішохода та правильної організації дорожнього руху просимо проголосувати за https://gb.kyivcity.gov.ua/projects/887

Хочеться додати, що практика  облаштування острівців безпеки дуже поширена вмістах Європи, Північної та Південної Америки та Азії. Але в Україні вже також є міста які впроваджують такі рішення, зокрема Львів, Івано-Франківськ, Вінниця, Запоріжжя та ціла програма по Київський області. Час Києву створювати безпечні переходи.

 Крім того, ми закликаємо Вас проголосувати за проект №608 щодо облаштування перших велоперехоплюючих паркінгів біля станцій метрополітену: https://gb.kyivcity.gov.ua/projects/608

Наразі в місті велика проблема з вело інфраструктурою, і якщо влада обіцяє за 5 наступних років збудувати 12 магістральних веломаршрутів, то велопарковок у нас надзвичайно мало.

Наразі жителі Києва та приміських населених пунктів під’їжджають до станцій метрополітену або до інших розв’язок і без належних велопарковок залишають свої велосипеди поруч з парканами, стовпами, деревами.

Ось як це приблизно зараз виглядає:

 Наша пропозиція наступна:

 Щоб велосипедисти мали комфортніші умови для зберегіання (в тому числі від опадів) велосипедів.

 Інструкція як голосувати з комп’ютера  https://youtu.be/RdTxJknvy24

 Підтримайте, будь ласка, інфраструктурні об'єкти, результати яких побачить і відчує дуже багато людей!

Автор: Влад Самойленко